İŞLETİM SİSTEMLERİ


İşletim sistemleri bilgisayar işlemlerinin yürütülmesini sağlayan ana yazılımdır. Sistem yazılımı olarak da bilinen işletim sistemleri bilgisayar donanımlarını yöneten, çalışmasını denetleyen ve uygulama yazılımlarının çalışmasını sağlayan  temel yazılımdır. İşletim sistemlerinin görevleri şunlardır:

1.İŞLEM YÖNETİMİ
Verilen işlemlerin  belirli bir sırada ve belirli bir zamanda uygulanmasını sağlar.

2.BELLEK YÖNETİMİ
Hafızayla ilgili denetleme ve organizasyonu yapar. Bir veri yüklemeniz gerektiğinde veri için hafıza ayırır ya da veriyi silmeniz gerektiğinde verinin hafızada kapladığı alanı boşaltır.

3.GİRİŞ-ÇIKIŞ YÖNETİMİ
Bilgisayarı çevre birimleri ile (I/O UNIT) arasındaki veri akışını kontrol eder.

4.DOSYA(FILE) YÖNETİMİ
Verilerin saklandığı dosyalarla ilgili çalışmaları yönetir.

5.KONTROL YÖNETİMİ
Bilgisayar sisteminin güvenliğini ve kontrolünü sağlar.

Yani özetle işletim sistemleri bilgisayarın donanım, yazılım ve dosya yönetimini kontrol edip gerçekleştiren en temel yazılımdır.

İŞLETİM SİSTEMLERİ ÇEŞİTLERİ


A)KAPALI KAYNAK KODLU İŞLETİM SİSTEMLERİ

A.1) Microsoft WİNDOWS

Ünlü bilgisayar firması Microsoft tarafından piyasaya sürülen ve günümüzde en yaygın kullanılan işletim sistemidir.

A.2) Mac OS X

Apple şirketinin piyasaya sürdüğü ve daha çok grafik ve animasyon kalitesine önem veren işletim sistemidir.

A.3) Chrome OS
Google tarafından Linux çekirdeği esas alınarak tasarlanmış işletim sistemidir. Daha yeni bir işletim sistemi olup şuanlık yalnızca internet için hazırlanmış işletim sistemidir.


B)AÇIK KAYNAK KODLU İŞLETİM SİSTEMLERİ (LİNUX)

B.1) Ubuntu
B.2) Centos
B.3) FreeDos32
B.4) GNU/Hurd
B.5) Haik
B.6) NetBSD
B.7) ReactOS
B.8) Pardus(Türkiye)

Unix benzeri işletim sistemlerinin genel adı Linux'tur. Bu işletim sistemi kol saatinden bilgisayara hemen hemen her yerde kullanılır. Linux işletim sistemleri Windows ve Mac gibi işletim sistemleri içerisinde ikinci bir işletim sistemi olarak çalışabilmektedir. Kişiye özel kodlanabilir ve tasarlanabilir olması onu kişiye özel bir hale getirir. Windows ortamında kurulu olan programlar Linux işletim sisteminde bir sanal makine kurulmadan çalışmaz.



Bir sonraki bloğumuzda oyun motorlarından bahsedeceğiz şimdilik hoşçakalın 😊

Yorumlar

Popüler Yayınlar